دیجیاتو آپارات

ساخت وبلاگ
کشف نانوذراتی که با نور به جنگ باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها می روند

در راستای افزایش تلاش محققان به منظور یافتن راهکار مناسب برای مبارزه با باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها، دانشمندان دانشگاه Colorado Boulder توانسته اند با تکیه بر نانوتراپیِ مبتنی بر نور (light-activated nanotherapy) گامی بزرگ در این مسیر بردارند.

سوپرباگ ها یا همان باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک همانند Salmonella، ای-کولی و استافیلوکوک ها هر ساله حدود 2 میلیون نفر از مردم آمریکا را مبتلا نموده و نزدیک به 23 هزار نفر از آنها را به کام مرگ می فرستند.

محققان مورد بحث نوعی ریزعنصر توسعه داده اند که با نور فعال می شوند و قادرند باکتری های سرسخت و مقاوم را کشته و از بین ببرند. این نانوذرات در تاریکی خفته و غیر فعال هستند اما با تاباندن امواج نوری مناسب به آنها، فعال شده و به سلول های مبتلا حمله می کنند و برخلاف ریز عنصرهای فلزی به صورت سهوی و ناخواسته موجب آسیب دیدن سلول ها نخواهند شد.

البته این مسئله هم وجود دارد که باکتری های یاد شده می توانند به مرور خود را در برابر این نانوذرات نیز مقاوم نموده و همچنان به حیات خود ادامه دهند. اما به یاد داشته باشید که این ذرات مثل داروهای معمولی نیستند که پزشک برای هر بیماری تجویز نماید. بعلاوه، این نقطه های کوانتومی به صورت سفارشی ساخته خواهند شد تا همیشه کارایی لازم را داشته باشند.

در آخر هم باید اشاره کنیم که تا نهایی شدن این پروژه و در دسترس قرار گرفتن آن زمان زیادی باقی مانده اما ارزش صبر کردن دارد زیرا می تواند ماموریتی که آنتی بیوتیک ها نتوانسته اند تاکنون به انجام برسانند را تمام کند.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 319 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:00

مقایسه گرافیکی بازی Tom Clancy’s: The Division از ابتدا تا به امروز [تماشا کنید]

کمپانی یوبی سافت شهرت خاصی در ارائه نمایش های خیره کننده از عناوین خود و نیز عرضه نسخه های بی کیفیت از همان بازی ها دارد؛ برای مثال نسخه های اخیر سری بازی اساسینز کرید و نیز عنوان Watch Dogs که حدود یک سال پیش عرضه شد، از چنین مشکلاتی رنج می بردند.

اما در این میان، یوبی سافت با معرفی بازی Tom Clancy’s The Division تا حدودی رویه خود را تغییر داد و دیگر صرفا به نمایش تریلری از پیش رندر شده اکتفا نکرد. تریلر نخست بازی که در همایش E3 دیده شد، واقعا سطحی بی نظیر از گرافیک را به نمایش می گذاشت و یوبی سافت نیز مدعی بود که تمام این نمایش در خود بازی رندر می شود.

اما حالا و بعد از گذشت چند سال و تعویق های پیاپی، بالاخره به تاریخ انتشار بازی مورد بحث نزدیک می شویم و نسخه های آزمایشی The Division در اختیار برخی از خبرگزاری های مختلف قرار گرفته است. وب سایت GameRadar به تازگی ویدیویی از مقایسه نمایش E3 بازی با گرافیک حال حاضر آن تهیه کرده است که می تواند ما را تا حدودی با آنچه عرضه خواهد شد، آشنا سازد.

افت بصری بازی، در ویدیوی پایین کاملا مشهود است و برخی از افکت های تصویری که یوبی سافت قول آن ها را داده بود، چندان قابل مشاهده نیست. اما در هر صورت باید توجه داشت که نمایش E3 بازی، روی یک پی سی قدرتمند اجرا می شد و دموی بازی، روی کنسول اکس باکس وان اجرا می شود؛ کنسولی که بنابر شایعات تایید نشده، The Division را با رزولوشنی پایین تر از 1080p اجرا می نماید.

بازی Tom Clancy’s The Division قرار است که در تاریخ 8 مارس (18 اسفند) در اختیار کاربران سه پلتفرم پلی استیشن 4، اکس باکس وان و نیز پی سی قرار گیرد.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 250 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:00

کنفرانس توسعه دهندگان اپل احتمالا در تاریخ ۲۴ خرداد آغاز می شود

به نظر می رسد کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل ملقب به WWDC قرار است در تاریخ ۲۴ الی ۲۸ خرداد برگزار شود. البته نطق اصلی مربوط می شود به همان تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۹۵ و در روزهای بعدی شاهد آن خواهیم بود که برای توسعه دهندگان شرکت کننده در این رویداد، کلاس های آموزشی جهت استفاده از قابلیت های جدید برگزار گردد.

البته، این تاریخ قطعی نیست و فعلا وب سایت «MacRumors» ادعا می کند که توانسته به این اطلاعات دست پیدا کند.

منبع یاد شده خبر می دهد که WWDC 2016 در ساختمان «Moscone Centre» در شهر سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد؛ این در واقع همان ساختمانی است که اپل بیشتر رویدادهای بزرگ خود را در آن برگزار می کند و حالا چند سالی می شود که WWDC را به آنجا برده بود.

همانگونه که گفتیم، در روز ابتدایی تیم کوک به همراه سایر مدیران ارشد کمپانی مذکور در Moscone Centre حاضر خواهند شد و برنامه های نرم افزاری خود برای سال ۲۰۱۶ را با توسعه دهندگان در میان خواهند گذاشت.

نطق اصلی همواره مشمول معرفی نسخه های جدید از OS X و iOS می شود، هر چند باید انتظار داشت که نسخه تازه watchOS را نیز برای اپل واچ به روز شده ببینیم. در این رویداد آقای کوک، مدیر عامل اپل همچنین در خصوص درآمدهای اپ استور و مبلغ پرداختی به توسعه دهندگان خواهد گفت.

از سال ۲۰۰۸ تا کنون WWDC در شهر سان فرانسیسکو و در همان ساختمان یاد شده برگزار می شود چرا که این ساختمان گنجایش بیش از ۵ هزار شرکت کننده را دارد و بلیت های حضور در آن نیز معمولا در عرض چند دقیقه به فروش می رسند. هر چند امروز خبر رسید که مایکروسافت هم توانسته در عرض یک دقیقه بلیت های کنفرانس توسعه دهندگان خود یا همان «بیلد» را به فروش برساند.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:00

انتشار تصویر و اطلاعات مرتبط با تلفن هوشمند شیائومی Mi 5

بسیاری از طرفداران برند چینی شیائومی در انتظار ورود پرچمدار آتی این شرکت یعنی Mi 5 هستند و این در حالیست که هر چند وقت یکبار شایعات و تصاویر جدیدی در رابطه با آن در فضای وب منتشر می گردد.

اما اخبار جدید از عرضه این دستگاه در ماه آینده حکایت دارند و گویا خود شرکت سازنده نیز تائید نموده در اواخر بهمن ماه و پس از سال نوی چینی این اسمارت فون را با چیپست اسنپدراگون 820 راهی بازار خواهد نمود. فارغ از تمامی صحبت های پیشین، امروز دوباره شایعه جدیدی منتشر شده که اعلام داشته این تلفن هوشمند در دو نسخه مجزا رونمائی خواهد گشت.

بر اساس اخبار جدید، Mi 5 استاندارد 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایشی با رزولوشن 1080p خواهد داشت. علاوه بر اینها، گویا شیشه نمایشگرش منحنی است و قاب دور دستگاه نیز از جنس فلز انتخاب شده که دو لایه شیشه ای پشت و جلوی موبایل را به هم جفت می کند.

ورژن دوم که قابلیت های بهتری خواهد داشت، با 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش QHD همراه است.

نمایشگر این تلفن هوشمند 5.2 اینچی بوده و هر دوی آنها به چیپست اسنپدراگون 820 و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 مجهز خواهند بود.

بر خلاف شایعات قبلی، گفته می شود دوربین اصلی این تلفن های هوشمند 20 مگاپیکسلی خواهد بود و دوربین دوم نیز 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده. از دیگر ویژگی های این پرچمدار می توان به ظرفیت باتری 3600 میلی آمپر ساعتی، قابلیت شارژ سریع کوالکام، حسگر تشخیص اثر انگشت Sense ID و نسخه مارشملوی اندروید یاد کرد.

تصاویر منتشر شده جدید با نمونه های پیشین تفاوتی نداشته و هنوز همان دکمه فیزیکی هوم در زیر صفحه نمایش وجود دارد. با این تفاسیر باید اشاره داشت شایعات پیشین هم صحت داشته اند. در ضمن، تا معرفی رسمی این محصول زمان چندانی باقی نمانده و به زودی می توان از امکانات و قابلیت هایش آگاه شد.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 311 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:30

اپل OS X 10.11.3 را برای کامپیوترهای مک منتشر کرد

جدیدترین بیلد از OS X El Capitan (بررسی دیجیاتو) امروز به شکل نهایی شده در دسترس کاربران کامپیوترهای مک قرار گرفته و این افراد می توانند با دانلود رایگان و نصب آن در کامپیوتر شخصی خود از مزایای جدیدترین نسخه از سیستم عامل OS X بهره مند گردند.

در حال حاضر تمام کاربران کامپیوترهای مک در سراسر جهان به این بروز رسانی دسترسی دارند و اپل وعده می دهد که در صورت نصب آن در کامپیوتر خود می توانید شاهد بهبودهای کلی در عملکرد سیستم عامل باشید.

شرکت ارائه دهنده کامپیوترهای مک همچنین اظهار داشته که در نسخه ۱۰.۱۱.۳ از سیستم عامل OS X ال کاپیتان، باگ های بسیاری رفع شده اند.

اینطور که پیداست اپل از همین حالا نسخه بتا از OS X ۱۰.۱۱.۴ را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و آن را به عنوان آخرین بروز رسانی جامع از «ال کاپیتان»، در ماه های آتی و پیش از WWDC به دست کاربران این سیستم عامل خواهد رسید.

اپل در ۲۰۱۵، سال جالبی را به لحاظ امنیتی پشت سر نگذاشت و بروز رسانی تازه OS X نیز بیشتر بر ایمن سازی تاکید داشته تا ارائه قابلیت های نو. با این حال کاربران می توانند در نسخه بعدی با کد ۱۰.۱۱.۴ که آخرین بروز رسانی جامع از «ال کاپیتان» خواهد بود، به ویژگی های جدیدی نظیر Note های امن و پشتیبانی از Live Photos دسترسی پیدا کنند.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 246 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:30

اسکوئر انیکس پیش از PS4 و Xbox One، کنسول های بازی را مرده فرض می کرد

چند سال پیش، زمانی که هنوز خبری از پلی استیشن 4 و اکس باکس وان نبود، ناشران بازی های ویدیویی به سختی مشغول درآمدزایی از اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 بودند. مدل های تجارت قدیمی شده بود و دیگر صرفه اقتصادی چندان بالا نبود.

از سوی دیگر، بازار بازی های موبایل و اپلیکیشن حسابی داغ شده بود و کمتر کسی به سراغ پروژه های چند صد میلیون دلاری با بازدهی برابر می رفت. چه چیزی بهتر از ساخت بازی های ارزان قیمت موبایل، و بازآوری مالی فراوان؟ کمپانی های بسیاری سریعا تغییر جهت دادند و پروژه های پر هزینه خود را متوقف ساختند. کونامی، کوجیما، سایلنت هیلز و متال گیر سالید نیز قربانی همین اوضاع نا به سامان بازار بودند.

جیم استرلینگ، منتقد و کارشناس حوزه بازی های ویدیویی مدعی شده که اسکوئر انیکس، کمپانی بزرگی که سری بازی های پرطرفدار فاینال فانتزی، توم ریدر، Deus Ex و هیتمن را منتشر می سازد نیز قصد داشت تا سرمایه خود را از بازار کنسول ها خارج سازد.

انتشار تعداد فراوانی از بازی های این شرکت برای سیستم عامل های اندروید و iOS نشان می دهد که اسکوئر انیکس تا چه حد بازار موبایل را جدی گرفته است. حتی Lara Croft GO، یکی از آخرین ساخته های اسکوئر انیکس موفق شد تا جوایز فراوانی را در حوزه بازی های موبایل کسب کند.

اما با فرارسیدن نسل هشتم همه چیز تغییر کرد. اکس باکس وان و پلی استیشن 4 نشان دادند که مردم هنوز هم به خرید سخت افزار های مخصوص بازی علاقه نشان می دهند و کمتر کسی پیدا می شود که بازی موبایل را بتواند جایگزین بازی های پر زرق و برق کنسولی کند.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:30

گلکسی اس ۷ با چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ در میان بنچمارک های AnTuTu رویت شد

چند روز پیش شاهد حضور گلکسی اس ۷ اج در بنچمارک AnTuTu بودیم و حالا نوبت به نمونه استاندارد این پرچمدار کره ای رسیده تا با چیپست اگزینوس اش خودنمایی کند.

نمونه اج در روزهای گذشته با چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ پدیدار شده بود و حالا می توان دید که نمونه استاندارد از چیپست مجتمع اگزینوس ۸۸۹۰ خود سامسونگ بهره می گیرد.

مشخصاتی که در بنچمارک AnTuTu آمده اند را پیش از این نیز شنیده ایم و بعید به نظر می رسد که سامسونگ محصولش را با مشخصات متفاوتی رونمایی کند.

گلکسی اس ۷ سامسونگ در حالی در AnTuTu رویت شده که به یک نمایشگر ۵.۱ اینچ Quad HD، چهار گیگابایت رم و البته یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و این در حالیست که کیفیت دوربین سلفی این پرچمدار به ۵ مگاپیکسل می رسد.

antutu-sgs7-540x240

در این میان شماره مدل دستگاه نیز «SM-G930F» ذکر شده که با پرچمدار کنونی شرکت یاد شده هماهنگی لازم را دارد.

وب سایت «سم موبایل» اشاره می کند که امتیاز بنچمارک مشخص نشده اما در هر حال تصور می کند که اگزینوس ۸۸۹۰ از اسنپدراگون ۸۲۰ قدرت پردازشی بالاتری دارد.

به هر حال تا رونمایی رسمی از این محصول در ابتدای اسفند ماه راه زیادی باقی نمانده و باید تا حدود یک ماه دیگر انتظار پرچمداران بعدی سامسونگ را به شکل رسمی کشید.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 400 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:29

بلیت های حضور در رویداد بیلد مایکروسافت ظرف یک دقیقه فروش رفتند

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان مایکروسافت موسوم به «بیلد» این بار رکورد عجیبی را به ثبت رسانده که خبر از بالا رفتن محبوبیت شرکت نام برده در سال اخیر می دهد.

این طور که مقامات مایکروسافت خبر می دهند، همه بلیت ها برای حضور در این رویداد در عرض یک دقیقه به فروش رفته اند و این در حالی بود که سال گذشته و برای همین مناسبت، مایکروسافت برای اتمام بلیت هایش ۲۰ دقیقه ای انتظار کشید.

Screen Shot 1394-10-30 at 11.05.05-w600

از حالا به بعد هم توسعه دهندگان اگر همچنان تمایل به ثبت نام برای حضور در این مراسم دارند باید نام خود را در لیست انتظار قرار دهند تا در نهایت ببینند که می توانند مدیر عامل و سایر مدیران شرکت محبوب خود را از نزدیک ببینند یا خیر.

لازم به ذکر است که نطق اصلی این رویداد در روز ۳۰ مارس – ۱۱ فروردین خواهد بود و کلاس های آموزشی مرتبط با آن نیز تا یکم آوریل – ۱۳ فروردین به طول می انجامند. توسعه دهندگان در این چند روز به شکل مشخص قادر هستند چشم انداز مایکروسافت برای سال ۲۰۱۶ و بروز رسانی های نرم افزاری در آن را مشاهده کنند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که در سال های گذشته مایکروسافت توسعه دهندگان را با هدیه دادن سخت افزار (معمولا لپ تاپ های رایگان) تشویق به حضور در مراسم یاد شده می کرد اما این بار گفته شده که خبری از هدیه های رایگان سخت افزاری نخواهد بود و این مسئله، باعث عدم علاقمندی توسعه دهندگان نشده است.

در این میان باید اشاره کرد که هزینه خرید هر بلیت برای حضور در بیلد ۲۰۱۶ معادل ۲۱۹۵ دلار است که ۱۰۰ دلار از سال گذشته گران تر محسوب می شود.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 234 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:29

فیسبوک پشتیبانی از مرورگر Tor را به اپلیکیشن اندروید خود اضافه کرد

فیسبوک که تقریبا از دو سال پیش پشتیبانی از مروگرهای مبتنی بر Tor را آغاز کرده بود، امروز این پشتیبانی را به پلتفرم اندروید نیز گسترش داده است. مروگر تور به کاربران اینترنت اجازه می دهد که به طور ناشناس و بدون اینکه ردی از خود در اینترنت به جای بگذارند، وبسایت های مختلف را مرور کنند.

فیسبوک می گوید که پشتیبانی از تور را به دلیل تقاضای کاربران برای اضافه کردن یک پلتفرم دیگر به مرورگر درون برنامه ای اپلیکیشن آغاز نموده. گفتنی است که استارت این پشتیبانی از تابستان سال گذشته و طی یک پروژه داخلی در فیسبوک زده شده بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

غول شبکه های اجتماعی اعلام کرده که تا چند روز دیگر این قابلیت را به اپلیکیشن اندروید فیسبوک اضافه می کند. برای مرور وب با فیسبوک به طور ناشناس، یک سوئیچ ویژه به اپلیکیشن اضافه خواهد شد که می توانید با فشردن آن فعالش کنید.

یکی از مسئولین پروژه تور در مصاحبه با رویترز اعلام کرده که کمپانی اش برنامه ای برای آوردن این قابلیت به اپلیکیشن iOS فیسبوک ندارد، بنابراین قابلیت مورد بحث فعلا در انحصار اندرویدی ها خواهد بود.

فیسبوک می گوید در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از کاربران از طریق تور به سرویس هایش دسترسی پیدا می کنند، بنابراین پشتیبانی از تور به صورت درون برنامه ای می تواند اعتبار و اعتماد کاربران به آن را بیش از پیش ارتقا ببخشد.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 241 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:29

اپلیکیشن وان درایو iOS با پشتیبانی از 3D Touch بروزرسانی شد

مایکروسافت امروز بروزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن iOS وان درایو خود منتشر کرده که قابلیت حاشیه نویسی حساس به فشار را به فایل های PDF می آورد. در نسخه جدید همچنین پشتیبانی از 3D Touch نیز اضافه گشته و از این پس کاربران قادرند از مزایای اپل پنسل در این اپلیکیشن بهره بگیرند.

مضاف بر این، بسیاری از باگ ها و مشکلات نسخه های قبلی در نسخه جدید وان درایو مرتفع شده و حالا می توانید با ثبات ترین نسخه این اپلیکیشن را در دستگاه های iOS تجربه کنید.

مایکروسافت طی یکی دو سال اخیر، بسیاری از محصولات نرم افزاری خود را به پلتفرم های رقیب همچون iOS و اندروید آورده و همچنان این سیاست را ادامه می دهد.

البته مشخص است که تاکنون این سیاست برای مایکروسافت نتایج مثبتی به همراه داشته، چرا که در همین هفته غول نرم افزاری اعلام کرد که به زودی کیبورد Word Flow ویندوز را به پلتفرم های دیگر نیز می آورد. برای دانلود نسخه جدید اپلیکیشن وان درایو می توانید هم اکنون به اپ استور مراجعه نمایید.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:55

رونمایی ایسوس از مادربورد TUF Sabertooth Z170 S

چند روز پیش ایسوس از جدیدترین نسل مادربرد حرفه ای خود با نام «TUF Sabertooth Z170 S» رونمایی به عمل آورد و حالا نمایندگی این برند در ایران، مشخصات کامل و قابلیت های این محصول را در قالب یک بیانیه خبری برای دفتر دیجیاتو ارسال نموده که در ادامه می توانید با آن را مطالعه کرده و با محصول مذکور بیشتر آشنا شوید.

شرکت ایسوس در روز 18 دی ماه 1394 از محصول جدید خود با نام TUF Sabertooth Z170 S، در اندازه استاندارد ATX رونمایی کرد. در طراحی و ساخت این مادربورد، ویژگی های اصلی سری TUF مانند Thermal Radar 2، سنسورهای کنترل دما TUF Ice، برنامه کنترل و مانیتور مادربورد TUF Detective به همراه ویژگی های اختصاصی برای خنک کنندگی هر چه بهتر، به کار رفته است.

این مادربورد بر پابه چیپست Z170 دارای آخرین تکنولوژی برقرای ارتباط USB 3.1 Gen2 از نوع A و C است. همچنین ویژگی هایی مانند: قطعات دارای رده نظامی، TUF ESD Guard 2 که از شوک های الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند، TUF LANGuard و تضمین کارایی 5 ساله این مادربورد، باعث می شوند تا کاربر با خیال راحت از این رده مادربورد در مدت زمان طولانی استفاده نماید.

ساخته شده برای ماندگاری طولانی: چاپ سفید دیجیتال و نشانگر Q-LED با رنگ سفید

سری TUF شرکت ایسوس اولین مادربوردی است که مدار چاپی (PCB) را به صورت کاملا سفید طراحی می کند و در مدل Z170 S نیز این طراحی با پس زمینه نظامی بر روی مادربورد پیاده سازی شده است. بر سطح این محصول یک نشانگر Q-LED به کار رفته که کاربر را از درست اجرا شدن تمام مراحل بوت مادربورد مطلع می سازد و علاوه بر این یک مکمل زیبا برای رنگ سفید آن است.

خنک کنندگی برتر

Sabertooth Z170 S از تکنولوژی های TUF Ice، Thermal Radar 2 و TUF Detective 2 بهره می برد تا در تمام حالت ها دمای مادربورد را زیر نظر داشته و دمای مورد نظر تثبیت شده باشد. به طور مثال TUF Ice یک پردازنده مخصوص مانیتور، کنترل دما و سرعت فنها بر روی بورد است.

Thermal Radar 2 دارای 11 کانکتور مختلف برای فنهای قسمتهای مختلف است. به این وسیله کاربر به راحتی می تواند دمای نقاط مختلف را به دلخواه تنظیم نموده و یا به استفاده از یک کلیک به برنامه این اجازه را بدهد تا به صورت خودکار دمای قطعات را تنظیم نماید.

برنامه TUF Detective 2 تمام اطلاعات لازم را توسط برنامه مخصوص موبایل و تبلت به کار بر نشان می دهد تا به راحتی بتوان از راه دور نیز وضعیت مادربورد را کنترل نمود. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد تا مادربورد خود را عیب یابی نموده و تنظیمات دلخواه را بر روی آن اعمال نمایند.

Sabertooth Z170 S-w600

دوام 24 ساعته و آخرین تکنولوژیهای ارتباطی

مادربورد Sabertooth Z170 S توسط قطعات رده TUF طراحی و ساخته شده تا حداکثر توان و عمر مورد نظر برای یک مادربورد جان سخت را داشته باشد. وجود خازن های 10K این قابلیت را به بورد می دهد که با وجود شرایط سخت تر و دمای بالا، %20 عمر بیشتری نسبت به بقیه مادربورد ها داشته باشد. در قطعات مدار تغذیه، از مواد ضد اکسید استفاده شده که 13% دفع حرارت را نسبت به قطعات مشابه امکان پذیر ساخته و در نتیجه عمر قطعات را در شرایط مشابه فراهم می سازد.

به منظور جلوگیری از شوکهای الکتریسیته ساکن بر روی مادربورد و همچنین پنلهای پشتی از TUF ESD Guard 2 استفاده شده است. این طراحی به گونهای انجام گرفته است که نسبت به قبل 2 برابر در مقابل شوکها قوی تر بوده و همچنین تمام پورتهای USB و کانکتورهای I/O پشتی را پوشش میدهد که نسبت به مدل های قبل 30% بیشتر است.

بر روی بورد Sabertooth Z170 S از محافظ سختافزاری LANGaurd استفاده شده است. این تکنولوژی که در رده نظامی بوده و از قسمت شبکه مادربورد پشتیبانی می کند، با استفاده از خازنهای با کیفیت بالا و همچنین تکنولوژی کوپلینگ سیگنالها از برقراری ارتباط بهتر، قطعی کمتر و سرعت بالاتر اطمینان حاصل مینماید. قطعات به کار رفته برای LANGuard به گونهای انتخاب شده اند که دارای تحمل بالاتری در مقابل الکتریسیته ساکن و به همین دلیل تا 2.5 برابر شوک بیشتر را تحمل می نمایند.

یکی از دلایلی که مادربورد Sabertooth Z170 S دارای گارانتی 5 ساله است اینکه در آزمایشگاه های ایسوس آن را در شرایط سختی مانند دمای بالای 95 درجه سانتیگراد و 45- درجه سانتیگراد قرار میدهند و همچین شوکهای فیزیکی مانند خم کردن و ضربه زدن را بر روی آنها امتحان می کنند، تا از دوام آن اطمینان حاصل نمایند.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 271 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:55

چهار قدم برای تغییر مسیر شغلی

اگر فکر های خود را کرده اید و در نهایت به این نتیجه رسیده اید که مسیر شغلی که در آن قرار دارید برای شما مناسب نیست، آماده ی حرکت باشید. اما فراموش نکنید این کار در عمل ساده نیست. هیچ به این فکر کرده اید که چگونه می خواهید از مسیری که مدتی در آن فعالیت کرده اید خارج شوید و در مسیر تازه ای قدم بگذارید؟

قدم اول: در مورد علت اصلی اقدام خود شفافیت داشته باشید

شما باید مسیر شغلی جدید خود را بر اساس حقایق انتخاب کنید. چه مشکلاتی را می خواهید حل کنید؟ از چه مهارت هایی می خواهید استفاده کنید؟ چگونه می خواهید برای کارفرما ارزش آفرینی کنید؟ هر چه در مورد مسیر شغلی جدید خود به شفافیت بیشتری برسید، وصل کردن نقاط یک شغل جدید به هم و انجام کاری که دوست دارید برایتان آسانتر خواهد شد.

راهنمایی: شرکت ها به این دلیل شما را استخدام می کنند که برایشان صرفه جویی مالی و یا درآمدزایی داشته به همراه داشته باشید. آنها به دنبال نقاط قوت ویژه ای خواهند بود که فکر می کنند برای انجام یک کار مورد نیاز است. دانستن شخصیت کاری خودتان به شما کمک خواهد کرد نحوه ی ارزش آفرین شدن مهارت هایتان برای آن شرکت را بهتر برایشان توضیح دهید؛ فارغ از اینکه پیش از آن مشغول چه کاری بوده اید.

قدوم دوم: از شرکت های مورد نظر خود فهرستی تهیه کنید

یک جستجوی فعالانه و هدفمند به دنبال شغل، همیشه نتایج بهتری در بر خواهد داشت. شما با شناسایی شرکت هایی که خیلی به کار کردن در آنها راغب هستید، می توانید طرحی برای جستجوی شغل تازه ی خود تدارک ببینید که باعث شود هوشمندانه تر عمل کنید.

راهنمایی: کوچک کردن این فهرست به 10 تا 20 شرکتی که بیشترین همخوانی را با روحیات شما دارند، می تواند باعث شود از قرارگیری در محل درست، یا حد اقل قرار نگرفتن در محل نادرست، اطمینان حاصل کنید. پیدا کردن شرکت هایی که با نیاز های شما سازگاری داشته باشند به شما کمک می کند خود را با اشتیاق بیشتری به آنها معرفی کنید.

قدم سوم: در مسیر شغلی جدید برای خود دوست پیدا کنید

این موضوع که 80 درصد موقعیت های شغلی از طریق معرفی پر می شوند هنوز صحت دارد. اگر قصد دارید مسیر شغلی خود را عوض کنید، باید با کسانی که در شرکت های موجود در فهرست شما مشغول کار هستند آشنا شوید.

راهنمایی: وقتی نوبت به گسترش شبکه ی ارتباطات شما می رسد، باید روی تعداد بالا حساب کنید. اگر کسی برای ارتباط گرفتن با شما از خود اشتیاق نشان نداد ناراحت نشوید. در عوض سعی کنید انتظارات خود را مدیریت کنید. برای مثال، اگر می خواهید در شرکتی دو ارتباط تازه داشته باشید، با آگاهی از اینکه برخی از آنها ممکن است رقبتی برای این کار از خود نشان ندهند، حداقل باید با 5 نفر تماس بگیرید.

قدم چهارم: مهارت های شغل قبلی خود را برای جلب اعتماد به کار بگیرید

پیدا کردن شغل در شرکتی که موقعیت های مورد علاقه ی شما را در خود داشته باشد ممکن است با انجام برخی از همان کارهایی شروع شود که در وهله ی اول سعی در فاصله گرفتن از آنها داشته اید. وقتی تا حدی در شرکت جدید خود جا افتادید، می توانید از زیرکی حرفه ای خود برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرمایتان استفاده کنید؛ به گونه ای که بتواند برای سپردن فرصت انجام کار مورد علاقه تان به شما اعتماد کند.

راهنمایی: قدم گذاشتن با چشمان بسته در هر موقعیت شغلی تازه ای که با مسیر مورد نظر شما در یک راستا قرار دارد کار درستی نیست. فرایند های ثبت درخواست همکاری به صورت آنلاین با هدف حذف درخواست های ناهمخوان با نیاز های شرکت ها طراحی شده اند و احتمالاً به خاطر نداشتن سابقه در حوزه ی کاری جدید، شما را از روند بررسی حذف خواهند کرد. به همین دلیل باید این فرایند را دور بزنید و با کسانی صحبت کنید که بتوانند با وجود عدم بهره مندی تان از سابقه ی مورد نیاز، با شخصیت و علاقه ی شما به انجام این کار آشنا شوند.

تغییر دادن مسیر شغلی کار آسانی نیست، اما قابل انجام است. موضوع تماماً به این بر می گردد که حاضر باشید چقدر زمان و انرژی برای تحقق بخشیدن به آن صرف کنید. اگر به این فکر می کنید که نمی خواهید مسیر شغلی فعلی خود را ادامه دهید، این نکته را به یاد داشته باشید: هیچ کس جز خود شما نمی تواند این موضوع را سر و سامان دهد. تنها خود شما قادر به این کار هستید.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 197 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:55

فاصله شما با سحرخیزی تنها همین 5 قدم است

اینکه روز خود را چگونه آغاز می کنید، بافتار و چارچوب ذهنی باقی روزتان را رقم می زند. با این حال اغلب افراد روز خود را با تعلل و فشردن دکمه ی Snooze شروع می کنند و با این کار به ناخودآگاه خود این پیام را می فرستند که حتی آنقدر نظم شخصی ندارند که بتوانند صبح ها از رختخواب بیرون بیایند؛ چه برسد به اینکه بخواهند برای سلامت روانی و جسمانی و موفقیت خود کاری انجام دهند.

شوخی دمتری مارتین کمدین با این مقوله، موضوع را به بهترین شکل ممکن بیان می کند: فشردن دکمه ی اسنوز هنگام صبح اساساً بی معنی است. مثل این است که بگویید من از صبح بیدار شدن متنفرم، با این حال بارها و بارها این کار را تکرار می کنم».

وقتی ساعت زنگدار شما هنگام صبح شروع به زنگ زدن می کند، آن را به مثابه اولین هدیه ی زندگی به خود در نظر بگیرید. این هدیه چیزی نیست جز «زمان» لازم برای خلق یک زندگی مطلوب، و تلاش برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان؛ آن هم در حالی که باقی دنیا در خواب آرام خود به سر می برد.

اما وقتی انگیزه ی بیدار شدن شما از 10 چیزی در حد یک یا دو باشد، چگونه می خواهید انگیزه ی لازم برای صبح زود بیدار شدن و خلق یک روز فوق العاده را برای خود به وجود بیاورید؟

برای این کار می توانید استراتژی 5 مرحله ای زیر را به کار بگیرید. این استراتژی بی نهایت ساده و انجامش بی اندازه آسان است، به قدری که هیچ توجیهی برای انجام ندادن آن و سحرخیر نشدن نخواهید داشت.

قدم اول: شب قبل راجع به صبح روز بعد درست فکر کنید

اولین فکر شما هنگام صبح می تواند آخرین فکر شب قبل باشد. حتماً برای شما هم پیش آمده است که شب سال نو و یا شب قبل از یک سفر فوق العاده، از شدت هیجان خوابتان نبرده است. فردای آن شب به محض اینکه ساعت زنگ می زند چشمانتان را با اشتیاق باز می کنید، از رختخواب بیرون می پرید و روز خود را آغاز می کنید.

از طرف دیگر، اگر آخرین فکر شما در شب قبل این باشد که «خدای من! باز هم فردا باید شش صبح از خواب بیدار شوم»، اولین فکر شما بعد از شنیدن صدای زنگ ساعت چیزی شبیه این خواهد بود که «خدای من! به این زودی ساعت شش شد؟ می خواهم بخوابم …».

بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که هر شب با هدف خلق انتظاری مثبت نگرانه از صبح روز بعد، آگاهانه و فعالانه راجع به صبح فردا فکر کنید.

قدم دوم: ساعت زنگ دار خود را در سمت دیگر اتاق قرار دهید

اگر تا به حال این کار را نکرده اید، ساعت زنگ دارتان را تا جایی که می توانید دور از تخت خود قرار دهید. این کار باعث می شود برای خاموش کردن آن از رختخواب خود بیرون بیایید و حرکت کنید؛ این حرکت می تواند به شما انرژی بدهد. اما اگر ساعت زندگدارتان را در دسترس خود و کنار تختتان قرار دهید، احتمالاً با شنیدن صدای زنگ، دکمه ی اسنوز را فشار خواهید داد.

قدم سوم: مسواک بزنید

هنگام صبح، پس از آنکه ساعت خود را خاموش کردید به بدن خود زمان بدهید از حالت خواب بیرون بیاید. بعد از خاموش کردن ساعت مستقیم به دستشویی بروید، دندان های خود را مسواک کنید و کمی آب ولرم یا خنک به دست و صورت خود بزنید. فعالیت های ساده ای مثل این می توانند سطح انگیزه ی بیدار شدن شما را از یک یا دو، به سه یا چهار برساند.

قدم چهارم: یک لیوان کامل آب بنوشید

این کار خیلی مهم است. بعد از شش تا هشت ساعت آب نخوردن، بدن شما تا حدودی دچار بی آبی می شود که این می تواند به شما احساس خستگی بدهد. اغلب مواقع وقتی افراد احساس خستگی می کنند، به اندکی آب بیشتر احتیاج دارند نه خواب بیشتر.

شما با نوشیدن یک لیوان آب و آب رسانی به بدن خود، سطح انگیزه ی بیدار شدنتان را از 3 یا چهار به پنج یا شش می رسانید.

قدم پنجم: لباس ورزشی خود را بپوشید

لباس خواب خود را عوض کنید و به جایش لباس ورزشی بپوشید. خیلی ها دوست دارند روز خود را یکراست با دوش گرفتن شروع کنند. اما کمی ورزش یا نرمش صبحگاهی پیش از استحمام می تواند گزینه ی بسیار بسیار مؤثرتری باشد.

ورزش صبحگاهی کمک می کند از لحاظ ذهنی، جسمانی و احساسی در حالت اوج خود قرار بگیرید تا بتوانید روز خوبی برای خود رقم بزنید.

در نهایت اگر نکته ای وجود دارد که به شما در سحرخیز شدن کمک می کند، همینجا آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:52

شبکه وای فای عمومی نیویورک از امروز فعال است

شبکه وای فای عمومی نیویورک از امروز فعال گردید. این شبکه از طریق چهار هاب مختلف در دسترس اهالی نیویورک قرار گرفته که در خیابان سوم بین خیابان های پانزدهم و نوزدهم قرار گرفته اند.

نخستین هاب شبکه LinkNYC در ماه دسامبر نصب گردید، اما امروز اولین روزی است که نیویورکی ها می توانند از این شبکه برای اتصال به اینترنت استفاده نمایند.

البته این شبکه فعلا در مرحله بتاست و پیش بینی شده که با توسعه اش، تغییراتی در آن ایجاد گردد، اما نسخه فعلی به مراتب سریع تر از بسیاری ارتباطات تجاری موجود برای شهروندان نیویورک است.

براساس تستی که توسط تیم ورج روی سرعت این شبکه انجام گرفت مشخص گردید که فرایندهای آپلود و دانلود در آن با سرعت هایی به مراتب بیشتر از 300 مگابیت بر ثانیه انجام می گیرد.

کاربران برای اتصال به این شبکه به سمت یک صفحه لاگین هدایت می شوند و در آنجا از آنها خواسته می شود که آدرس ایمیل خود را وارد نمایند. مقامات رسمی شبکه LinkNYC اظهار داشته اند که این آدرس های ایمیل با هدف گردآوری اطلاعات دریافت می گردند و نه قرار است که فروخته شوند و نه اینکه با سازمان یا شرکتی به اشتراک گذاشته شوند.

لازم است اضافه نماییم که با یک بار لاگین به این شبکه، کاربر در سرتاسر محدوده پوشش به شبکه متصل خواهد بود و فرقی ندارد که فاصله اش تا نزدیک ترین هاب چقدر است.

قرار است که تا اواسط جولای، این شهر به 500 هاب مجهز گردد و بعد از اتمام پروژه شمار آنها به 7500 دستگاه خواهد رسید. گفتنی است که هر هاب دربرگیرنده پورت های شارژ، امکان وبگردی از طریق نمایشگرهای تاچ و دو نمایشگر تبلیغاتی 55 اینچی است.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 261 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:52

کاربران هلندی و شکایت از سامسونگ به علت کوتاهی در آپدیت نرم افزاری موبایل هایش

خبر می رسد که جمعی از کاربران هلندی به شکل عمومی شکایتی را بر علیه شرکت سامسونگ تنظیم کرده اند. این افراد مدعی شده اند که موبایل های شرکت نام برده از پشتیبانی نرم افزاری نامطلوبی برخوردار هستند و کره ای ها به طور کلی نه بروز رسانی های اندروید را به موقع ارائه می دهند و نه تاریخ خاصی برای انجام این کار بیان می کنند.

کاربران هلندی خاطر نشان می کنند که این وضعیت قابل تحمل نیست و انتظار دارند موبایل هایی که از سامسونگ خریداری می کنند، در آینده مشمول پشتیبانی نرم افزاری شوند.

تحقیقاتی که سال گذشته در همین راستا انجام شد نشان داد که شرکت مورد اشاره به طور معمول ۸۲ درصد از دستگاه های اندرویدی که توسعه می دهد را بروز رسانی نکرده و تنها ۱۸ درصد از آنها از چرخه آپدیت شدن مطلوبی برخوردار هستند که البته ناگفته پیداست که در مورد پرچمدارهای این برند صحبت می کنیم.

قوانین و سیاست بروز رسانی (Update Policy) سامسونگ بیش از اندازه نا منظم است و این موضوع پیشتر نیز مورد بحث بوده. مشکل از جایی شروع می شود که برند کره ای اهمیتی به تلفن های همراه اندرویدی که در رنج میان رده و اقتصادی دسته بندی می شوند نمی دهد و برای آنها آپدیت های ضروری را ارسال نمی کند.

این در حالیست که خود گوگل نیز به هیچ عنوان از این مسئله خوشنود نیست و حتی سال گذشته به سامسونگ متذکر شده بود که نباید رابط کاربری اندروید را تا این حد تغییر دهد. مشخصا یکی از دلایل اصلی بروز رسانی نشدن محصولات این سازنده، رابط کاربری سنگین تاچ ویز است که بهینه کردنش برای هر تلفن هوشمند، وقت زیادی از کره ای ها خواهد گرفت.

وب سایت «سم موبایل» در همین رابطه با سامسونگ تماس گرفته و این شرکت نیز چنین نظری را برای وب سایت یاد شده ارسال کرده:

ما به عنوان سامسونگ، کاملا متوجه هستیم که موفقیت مان به رضایت مشتریان مان بستگی مستقیم دارد؛ مشتریانی که به ما اعتماد کرده و از محصولات و سرویس های ما بهره می جویند.

به همین دلیل در ماه های اخیر تلاش بیشتری را انجام داده ایم تا بروز رسانی های مشمول بسته های امنیتی را برای محصولات اندرویدی خود منتشر کنیم.

حفاظت از داده های کاربران در اولویت ما قرار دارد و اکنون تمام تلاش شبانه روزی خود را خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم محصولاتی که به فروش می رسانیم، اطلاعات کاربران مان را به شکلی امن در خود نگه داری می کنند.

آنچه سامسونگ می گوید مربوط می شود به بسته های امنیتی ماهانه ای که گوگل برای اندروید ارائه می دهد و می خواهد آنها را به دست کاربران موبایل های خود برساند اما در این میان همچنان پاسخی به این پرسش که “چه زمانی کاربران می توانند از قابلیت های تازه در نسخه های جدید اندروید بهره بگیرند؟” داده نشده است.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 269 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:52

چگونه بر تمایل مغز خود به عقب انداختن کارها غلبه کنیم؟

برای بسیاری از ما هیچ چیز ترسناک تر از رو در رو شدن با یک برگه کاغذ خالی نیست. این خالی بودن می تواند به این معنا باشد که می توان پروژه ای را به هر سمتی که می خواهیم ببریم. اما همین بی حد و مرز بودن مسیرهای مختلف در هدایت یک پروژه می تواند گیج کننده باشد.

اینکه بنشینید و بخواهید کاری انجام دهید که به انرژی ذهنی زیادی نیاز دارد، اغلب اوقات می تواند دشوار ترین بخش تلاش های شما باشد. اما برای شروع باید این موانع ذهنی، عاطفی، و یا فیزیکی که ما را از دست به کار شدن باز می دارند را شناخت و بر آنها غلبه کرد.

جوزف فراری، روانشناس می گوید «تعلل با صبر کردن تفاوت دارد و چیزی فراتر از به تأخیر انداختن است. تعلل تصمیم به کاری نکردن است. جمع آوری اطلاعات برای اتخاذ یک تصمیم آگاهانه بسیار سودمند و مفید است، اما وقتی کسی از جمع آوری منابع کافی عبور می کند، مردد می شود و صبر در این حالت مخرب خواهد بود».

با این تفاسیر، دقیقاً چه چیزی است که شما را از دست به کار شدن باز می دارد و چگونه می توان از سد این مقاومت گذشت و دست به کار شد؟ در ادامه نتیجه ی پژوهش هایی که درباره ی مغز باهوش و مستعد تعلل ما انجام شده اند را از نظر خواهید گذراند.

علم درباره ی تعلل ما برای شروع کارها چه می گوید؟

همه ی ما گرفتاری های منحصر به فرد خودمان را داریم؛ کمال گرایی، فشار زمانی، بی نظمی، الی آخر. پژوهش های انجام شده در حوزه ی روانشناسی اعصاب نشان می دهند علت ریشه ایِ به تأخیر انداختن شروع کارها به یک عامل محدود نمی شود. بلکه ممکن است به هر یک از 9 جنبه ی عملکردهای اجرایی مغز مربوط شود.

محققان در بررسی عادات مطالعه ی دانشجویان آورده اند: «تعلل را می توان نوعی عدم موفقیت در ساماندهی فردی دانست، به گونه ای که فرد تعلل گر در مقایسه با دیگران، وقتی آمادگی برای کار مورد نظر پاداشی آنی نداشته باشد، در برابر وسوسه های اجتماعی، فعالیت های لذت آفرین، و پاداش های آنی مقاومت کمتری از خود نشان می دهند».

این یعنی هر چیزی، از دودلی گرفته تا خود کنترلی، طرح ریزی، تغییر فعالیت، شروع کار، کنترل وظایف، کنترل عاطفی، حافظه ی کاری، یا سامان مندی ممکن است باعث شود شما کاری را شروع نکنید. به بیان دیگر چالش های شما برای آغاز یک فعالیت ممکن است به کلی با چالش های یک نفر دیگر متفاوت باشند. بنابراین به گفته ی محققان، علت تعلل برخی ها ممکن است وجدان کاری ضعیف باشد، و برخی دیگر کمال گرایی.

تفکر نقادانه درباره ی علل ریشه ای آنچه که شما را از شروع به کاری باز می دارد در فائق آمدن بر این مقاومت و دست به کار شدن کمک خواهد کرد.

3 توصیه ای که در این زمینه می توان کرد از این قرار هستند:

1- درباره ی هیچ ایده ای بیش از اندازه خیال پردازی نکنید

جمله ی معروفی از والت دیزنی وجود دارد که می گوید: «اگر بتوان کاری را تصور کرد، می توان انجامش داد». خیال پردازی های بلندپروازانه ممکن است به دیزنی کمک کرده باشند اما برای انجام دادن کارها مطمئناً به چیزی بیشتر از خیال پردازی نیاز است. تحقیقات نشان می دهند خیال پردازی بیش از اندازه در مورد یک ایده می تواند ما را از دست به کار شدن برای عملی کردن آن باز دارد.

جرمی دین، روانشناس، در کتاب خود می گوید «اگر بتوانیم موفقیت آینده ی خود را تجسم کنیم، این تجسم می تواند به ما انگیزه بدهد». او با اینکه تفکر خوش بینانه را عامل انگیزه بخش مهمی می داند، در ادامه تصریح می کند «خیال پردازی های خوش بینانه» در مورد موفقیت های آینده ممکن است اثر معکوس داشته باشند. او می گوید: «مشکل خیال پردازی های خوش بینانه این است که ما را در انتظار موفقیت نگه می دارند، بی آنکه ما را نسبت به مشکلاتی که در این مسیر ممکن است با آنها مواجه شویم آگاه کنند. این می تواند انگیزه مان را از بین ببرد».

معنای این گفته ها این نیست که برای هدف نهایی خود رؤیای بزرگی در سر نداشته باشید. آنچه که اهمیت دارد رویکرد شما به این تفکر است. دین در این باره می گوید «کار اثربخش تری که در برابر خیال پردازی می توان برای تجسم آینده انجام داد، به جای فکر کردن به نتیجه ی نهایی، فکر کردن به فرایند هایی است که در رسیدن به آن هدف دخیل خواهند بود».

سعی کنید این قدم ها را بنویسید تا بتوانید روی کاغذ نگاهی به آنها بیندازید. آنها را به قدم هایی قابل مدیریت خرد کنید تا رؤیایتان آنقدر بزرگ نباشد که نتوانید آن را در بر بگیرید.

2- در تله ی مشغله ی زیاد نیفتید

nrm_1410437857-procrastination

مغز ما مشغله ی زیاد را دوست دارد. رسیدگی به تک تک ایمیل های داخل اینباکس و یا مرتب کردن کاغذ های روی میز لذتبخش است چون نتیجه ی آنی و ملموس آن را همان لحظه و همان جا می بینید. اما خیلی از وقت ها ما با این هدف سر خود را گرم کار می کنیم که کار ضروری دیگری را انجام ندهیم.

مایکل بانگای استانیر، مربی بهره وری، توصیه می کند به جای آنکه هر روز فهرست بلندبالایی از کارهایی که باید انجام دهید درست کنید، سه تا از مهم ترین کارهایی که باید روی آنها متمرکز شوید را در نظر بگیرید. او می نویسد «اگر موفق به انجام کاری که از همه مهم تر است نشوید، تیک زدن 47 کار دیگر از این فهرست فایده ای نخواهد داشت. سه کار مهم روزانه ی خود را مشخص کنید، و آنها را به عنوان کارهایی که در تمام طول روز باید رویشان متمرکز باشید در تقویم خود فهرست کنید تا فراموش نشوند». با این کار، اولویت های مهم روزانه ی شما به طور مستمر در برابر چشمانتان قرار می گیرند.

3- خودتان را ببخشید

اگر کاری را بیش از اندازه به تأخیر بیندازید، ممکن است در این احساس گرفتار شوید که فکر کنید دیگر برای انجام آن خیلی دیر شده است. ممکن است با خودتان فکر کنید «دیگر چه فایده ای دارد؟ خیلی عقب هستم». اما نباید به همین زودی تصمیم گرفت. به نظر می رسد چشم پوشی از کوتاهی ها می تواند در شروع به انجام کارهایی که از انجامشان اجتناب کرده ایم کمک زیادی به ما بکند.

تیم پیشیل و تیم تحقیقاتی اش در دپارتمان روانشناسی دانشگاه کارلتون، با نگاهی به الگوهای مطالعه ی دانشجویان، به بررسی ارتباط میان گذشت و دست به کار شدن پرداختند. آنها متوجه شدند آن دسته از دانشجویانی که می توانستند خود را به خاطر به تأخیر انداختن درس خواندن برای اولین امتحان ببخشند، بهتر توانستند خود را برای درس خواندن برای امتحان دوم آماده کنند. در تحقیق انجام شده آمده است: «بخشیدنِ تأخیرِ رخ داده، احتمالاً قدم مهمی در شکل گیری یک تغییر انگیزشی است».

هیچکدام از ما بی نقص نیستیم. با اینکه ممکن است بخواهید خودتان را به خاطر به تأخیر انداختن کاری مورد سرزنش قرار دهید، به یاد داشته باشید که هیچ زمان «درستی» برای انجام کارها وجود ندارد. برای شروع هیچگاه دیر نیست، و هرچه باشد شما هم انسان هستید. بنابراین نقطه ضعف های خود را بشناسید، خودتان را ببخشید، و دست به کار شوید».

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 256 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:20

مدیر عامل سابق توییتر در پی راه اندازی یک استارتاپ تناسب اندام است

دیک کستالو تا تابستان سال گذشته مدیر عامل شرکت توئیتر به شمار می رفت تا اینکه در اقدامی ناگهانی اعلام نمود که قصد ترک کمپانی یاد شده را دارد و در مرداد ماه نیز این تصمیم خود را اجرائی نمود.

روز گذشته اما توسط اعلام در توییتر، از راه اندازی استارتاپی جدید خبر می داد. کستالو نوشته در نظر دارد با همکاری مدیر عامل کمپانی Fitify نوعی پلتفرم نرم افزاری جدید طراحی نمایند که روش های نوینی در حوزه تناسب اندام فردی در اختیار کاربران قرار خوهد داد.

به ادعای مدیر عامل سابق توییتر، نرم افزاری که آنها قصد تولید آن را دارند فقط شاخص های سلامتی استاندارد را در اختیار کاربران قرار نخواهد داد، بلکه به آنها کمک می نماید تا برای انجام ورزش های تخصصی خود انگیزه و اشتیاق بیشتری داشته باشند.

کستالو در پست خود اظهار داشته: «پلتفرم ما برای افراد متخصص در حوزه سلامت و تناسب اندام از مربی های ورزشی گرفته تا فیزیوتراپیست ها و متخصصان تغذیه و … روشی بسیار آسان به شمار می رود تا به آنها راهنمائی های لازم را داده و موجب ارتقاء سطح دانش و تخصصشان بشود.»

تمامی اطلاعات منتشر شده درباره استارتاپ یاد شده همین است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت چه زمانی راه اندازی خواهد شد و محصول مورد نظر آن دقیقا چه امکاناتی دارد و قرار است چه زمانی روانه بازار شود.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 274 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:20

نمایشگر لمسی فوق حساس لومیا 950 چندان هم حساس نیست

در سال 2012 بود که شرکت نوکیا در خلال معرفی پرچمدار خود لومیا 920، برای اولین بار از صفحه نمایشی در تلفن های هوشمندش پرده برداشت که مدعی بود از لحاظ حساسیت به لمس، یک سر و گردن از سایر نمونه های مشابه بالاتر است. این حساسیت بالا امکان آن را فراهم می آورد که بتوان با دست های دستکش پوش نیز به راحتی با این موبایل ها کار کرد.

این روند با معرفی لومیا 930 نیز ادامه یافت، و مایکروسافت در برخی تبلیغات خود اعلام داشته بود که این سنت را در تولید پرچمداران جدیدش یعنی لومیا 950 و 950XL هم حفظ خواهد کرد.

اما با عرضه عمومی این موبایل های جدید، برخی از کاربران متوجه شدند که بر خلاف ادعای مایکروسافت، لومیاهای جدید در کار با دستکش آن طور که باید خوب عمل نمی کنند.

رسانه فرانسوی theWINdose بعد از شنیدن برخی از این شکایات تصمیم گرفت این موضوع را بررسی کند. آنها ابتدا سری به صفحه مشخصات این دو پرچمدار جدید در وبسایت رسمی مایکروسافت زدند تا ببینند خود سازنده نوع صفحه نمایش این دو محصول را چه معرفی کرده است.

نکته جالب اینجاست که همواره در مقابل نوع نمایشگر لومیاهای قدیمی تر، عنوان «فوق حساس به لمس» درج می شد، اما همانطور که در تصویر زیر می بینید، در مورد دو لومیای جدید چنین نیست و تنها به صفحه نمایش با قابلیت چند لمسی اشاره شده است.

Microsoft-specs-page

پس باید پذیرفت که ردموندی ها از خیر گنجاندن چنین قابلیتی در پرچمداران تازه خود گذشته اند. برای اطمینان از این مسئله تست ساده ای انجام شد. همانطور که در تصویر متحرک زیر می بینید، با انگشتی که یک تکه پارچه به دور آن پیچیده شده، تلاش می شود از صفحه قفل Galaxy S6 و سپس لومیا 950 عبور شود. نتیجه کاملاً مشخص است.

Lumia-950-touch-sensitivity-2

برخی معتقدند که شاید این قابلیت به صورت نرم افزاری در ویندوز 10 غیرفعال شده باشد، تا به حفظ شارژ بیشتر باتری کمک کند. اما بسیاری از صاحبان لومیا 930 وجود دارند که تلفن خود را به ویندوز 10 آپدیت کرده اند و همچنان از «لمس فوق حساس» موبایل خود لذت می برند. ضمن این که چنین قابلیتی اصولاً یک تکنولوژی سخت افزاریست که توسط شرکت سیناپتیکس (Synaptics) در لایه حسگر لمسی نمایشگر تلفن های مذکور تعبیه شده است.

خب، اینطور به نظر می رسد که به هر دلیلی، مایکروسافت از خیر استفاده از این قابلیت در پرچمداران خود گذشته است، اما نکته ناراحت کننده تر آن است که بر خلاف سایت رسمی مایکروسافت، صفحه مشخصات لومیاهای جدید در Microsoft’s Store همچنان مدعی است که صفحه نمایشگر این اسمارت فون ها «فوق حساس به لمس» هستند.

Super-sensitive-touch

آیا می شود تصور کرد که این تناقض صرفاً یک اشتباه ناشی از خطای انسانی در تایپ بوده؟ یا این که واقعاً ردموندی ها قصد داشته اند این فناوری را در موبایل های جدید خود حفظ کنند، اما در آخرین لحظات به مشکلی برخورده اند و به ناچار از خیرش آن گذشته اند؟ یا این که اصلاً چنین امکانی در لومیاهای جدید وجود دارد، اما به هر دلیلی به درستی عمل نمی کند؟

به احتمال فراوان در روزهای آینده حقیقت ماجرا آشکار خواهد شد. پس باید منتظر ماند و دید مایکروسافت چگونه به این مسئله واکنش نشان می دهد.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 281 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:20

اچ تی سی شایعه تاسیس کمپانی Vive را تکذیب کرد

روز گذشته شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه کمپانی تایوانی اچ تی سی قصد دارد تا Vive، برند هدست واقعیت مجازی خود را از HTC جدا کرده و شرکتی جداگانه تاسیس کند تا فعالیت های این شاخه، به صورت جداگانه ادامه پیدا کند.

باور عمومی بر این بود که اچ تی سی قصد دارد با جدا ساختن Vive از HTC، بازار واقعیت مجازی را جدی تر گرفته و فعالیت هایش را گسترش دهد. در نتیجه این اقدام، احتمالا شاهد عرضه هدست وایو، بدون برند اچ تی سی می بودیم.

با این حال، قوت این شایعه بیش از چند ساعت نبود و بلافاصله، این کمپانی در بیانیه ای خطاب به سرمایه گذاران خود، مسئله را به طور کل تکذیب کرد. با این حال، در این نامه آمده که توسعه هدست واقعیت مجازی و فعالیت های مرتبط با آن همچنان ادامه می یابد و خللی در کار آن ایجاد نشده است.

Vive VR، سال گذشته در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا معرفی شد. این دستگاه، حاصل همکاری مشترک کمپانی تایوانی اچ تی سی و کمپانی بازی ساز آمریکایی Valve است. Vive در کنار پلی استیشن وی آر و آکیلس ریفت، از مهم ترین محصولاتی هستند که قرار است طی سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:18

مایکروسافت از طریق فراخوان کابل معیوب برخی مدل های سرفس پرو را تعویض خواهد کرد

مایکروسافت در نظر دارد که کابل های برق مدل های قدیمی تبلت سرفس پرو را به خاطر نگرانی از بابت گرم شدن بیش از اندازه شان تعویض نماید.

یکی از سخنگویان این شرکت روز گذشته با ارسال ایمیلی برای سایت ZDNET اظهار داشت: «آسیبی که ممکن است در نتیجه خم کردن بیش از اندازه کابل های برق به وجود بیابد، باعث نگرانی برخی از کاربران سرفس پرو شده و به همین خاطر به زودی جزئیات تعویض رایگان این کابل ها را منتشر خواهیم کرد».

در گزارشی که روز گذشته توسط نشریه Channelnomics Europe منتشر گردید آمده است که مایکروسافت قصد دارد از طریق یک فراخوان کابل های معیوب سرفس پرو 2 و 3 را که قبل از جولای 2015 به فروش رفتند، تعویض نماید. در آن گزارش همچنین ذکر شده بود که مایکروسافت قصد دارد این اطلاعات را روز جمعه (دوم دی ماه) منتشر نماید.

گفته شد، فرخوان برای دارندگان کابل هایی صورت می گیرد که به صورت متناوب یا به شکل شدید خم شده اند. براساس گزارش نشریه یاد شده، این فراخوان دستگاه های سرفس پرو 4 را که مایکروسافت در پاییز امسال به بازار عرضه نمود یا حتی مدل های غیر از سرفس را شامل نمی شود.

آنطور که سخنگوی این شرکت مستقر در ردموند گفته است، در ایالات متحده آمریکا کار تعویض کابل های معیوب سرفس پرو، پرو 2 و پرو 3 به صورت رایگان صورت خواهد پذیرفت. البته این فراخوان در سطح جهانی صورت می پذیرد و طبق اعلام مایکروسافت صفحه اینترنتی حاوی جزئیات این خبر به زودی ایجاد می گردد.

- - , .

دیجیاتو آپارات...
ما را در سایت دیجیاتو آپارات دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عباس قلی بزرگی بازدید : 213 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:18

خبرنامه